Publications and Working Papers

Lastest publications (2018):

  • Galántai J., Pápay B., Kubik B., Szabó M.K. és Takács K. 2018. A pletyka a társas rend szolgálatában. Az informális kommunikáció struktúrájának mélyebb megértéséért a Computational Social Science eszközeivel. Magyar Tudomány, 2018/07, DOI: 10.1556/2065.179.2018.7.5. http://epa.oszk.hu/00600/00691/00178/pdf/EPA00691_mtud_2018_07_0964-0976.pdf
  • Kisfalusi D. és Takács K. 2018. A pletyka és a reputáció összefüggései középiskolai osztályközösségekben. Szociológiai Szemle, 28(1): 83-104. http://www.szociologia.hu/dynamic/83_104.pdf
  • Kisfalusi, D., Janky, B., and Takács, K. 2018. Double Standards or Social Identity? The Role of Gender and Ethnicity in Ability Perceptions in the Classroom. Journal of Early Adolescence, https://doi.org/10.1177/0272431618791278.
  • Takács, K. 2018. Discounting of Evolutionary Explanations in Sociology Textbooks and Curricula. Frontiers in Sociology, 3: 24. doi: 10.3389/fsoc.2018.00024.
  • Righi, S. and Takács, K. 2018. Social Closure and the Evolution of Cooperation via Indirect Reciprocity. Scientific Reports, 8(1):11149. https://rdcu.be/3qSv doi: 10.1038/s41598-018-29290-0
  • Righi S. and Takács K. 2017. Blind vs. embedded indirect reciprocity and the evolution of cooperation. In: Zoltay Paprika, Z.; Horák, P.; Váradi, K.; Zwierczyk, P. T.; Vidovics-Dancs, Á., and Rádics, J. P. (eds.): Proceedings of European Conference on Modelling and Simulations 2017, 60-66 (ISBN: 978-0-9932440-4-9). Real repositorium: http://real.mtak.hu/87173/

Books

  • Néray, Bálint & Vörös, András: (szerk.) 2013. Behálózott Iskolák: Iskolai hálózatkutatás egy kelet-magyarországi kisvárosban. Budapest: L'Harmattan Kiadó. (Széchenyi Füzetek XXI.) (ISBN:978-963-236-717-0) Szerzők: Boda Zsófia; Csaba Zoltán László; Makovi Kinga; Néray Bálint; Pál Judit; Takács Károly; Vörös András.
  • Paksi Borbála – Veroszta Zsuzsanna – Schmidt Andrea – Magi Anna – Vörös András – Felvinczi Katalin: Pedagógus – Pálya - Motiváció. Kutatási tapasztalatok a pályamotiváció és a lelki egészség vizsgálata alapján. Oktatási Hivatal, Budapest, 2015 (Kutatási témához szorosan nem kapcsolódó könyv)
  • Szvetelszky, Zsuzsanna: Rejtett szervezetek. Typotex, Budapest, 2017.

 

Articles in international scientific journals with impact factor

  • Biondi Y. and Righi S. 2015. What does the financial market pricing do? A simulation analysis with a view to systemic volatility, exuberance and vagary, Journal of Economic Interactions and Coordination, DOI: 10.1007/s11403-015-0159-3. Impact Factor 2015: 0.962
  • Biondi, Y. and Righi, S. 2017. Much ado about making money: The impact of disclosure, news, and rumors over the formation of security market prices over time. Journal of Economic Interactions and Coordination, https://doi.org/10.1007/s11403-017-0201-8. Impact Factor 2015: 0.962
  • Bocskor, Á. 2018. Anti-immigration discourses in Hungary during the ‘crisis’ year: the Orbán government’s ‘National Consultation’ campaign of 2015. Sociology 2018(3). Impact Factor: 1.96.
  • Boda, Zsófia and Néray, Bálint 2015. Inter-Ethnic Friendship and Negative Ties in Secondary School. Social Networks, 43: 57-72. Impact Factor 2015: 2.784
  • Bojanowski, M. and Corten, R. 2014. Measuring Segregation in Social Networks. Social Networks, 39: 14-32. Impact Factor 2014: 2.000
  • Bravo, G., Squazzoni, F., and Takács, K. 2015. Intermediaries in Trust: Indirect Reciprocity, Incentives, and Norms. Journal of Applied Mathematics, Article ID 234528. Impact Factor 2015: 0.68.
  • Garay J, Csiszár V, Móri TF, Szilágyi A, Varga Z, and Számadó Sz. 2018. Juvenile honest food solicitation and parental investment as a life history strategy: A kin demographic selection model. PLoS ONE 13(3): e0193420. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0193420
  • Grow, A., Takács, K., and Pál, J. 2016. Status Characteristics and Ability Attributions in Hungarian School Classes: An Exponential Random Graph Approach. Social Psychology Quarterly, May. DOI: 10.1177/0190272516643052. Impact Factor 2015: 1.457.
  • Keller, Tamás. 2016a. If Grades Are Not Good enough - The Role of Self-Assessment in the Transition to Tertiary Education. International Journal of Educational Research 77:62–73. Retrieved (http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0883035515304870). Impact factor 2015: 1.244
  • Keller, Tamás. 2016b. Mighty Oaks from Little Acorns? The Role of Self-Assessment in Educational Transitions: Mediation and Moderation Effects. Research Papers in Education. Impact factor 2015: 0.820
  • Keller, Tamás. 2016c. Sticky Assessments – the Impact of Teachers’ Grading Standard on Pupils’ School Performance. Educational Studies 42(5):493–518. Retrieved (https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03055698.2016.1230047). Impact factor 2015: 0.500
  • Keller, Tamás. 2018a. Mighty Oaks from Little Acorns? The Role of Self-Assessment in Educational Transitions: Mediation and Moderation Effects. Research Papers in Education. 33:(1) pp. 1-23. Impact Factor 2015: 0.820
  • Keller Tamás. 2018b. Dare to Dream: A Vignette Survey on Self-Selection in Secondary Education Track Choice. Sociological Research Online (1) 1-20.
  • Keller Tamás 2018c. Caught in the Monkey Trap: Elaborating the Hypothesis for Why Income Aspiration Decreases Life Satisfaction. Journal Of Happiness Studies Online (1) 1-12.
  • Lőrincz László 2016. Interethnic dating preferences of Roma and non-Roma secondary school students. Journal of Ethnic and Migration Studies. DOI: 10.1080/1369183X.2016.1160769 Impact Factor 2015: 1.536
  • Mäs, M., Flache, A., Takács, K., and Jehn, K. A. 2013. In the Short Term We Divide, in the Long Term We Unite: Demographic Crisscrossing and the Effects of Faultlines on Subgroup Polarization. Organization Science, 24: 716-736. http://dx.doi.org/10.1287/orsc.1120.0767. Impact Factor 2013: 3.807.
  • Pál, J., Stadtfeld, C., Grow, A., and Takács, K. 2016. Status Perceptions Matter: Understanding Disliking among Adolescents. Journal of Research on Adolescence, forthcoming. DOI: 10.1111/jora.12231 Impact Factor 2015: 2.48.
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Emotional Strategies as Catalysts for Cooperation in Signed Networks. Advances in Complex Systems, 17(2), 1450011. http://dx.doi.org/10.1142/S0219525914500118. Impact Factor 2014: 0.968.
  • Righi, S. and Takács, K. 2017. The miracle of peer review and development in science: an agent-based model. Scientometrics, first online: 03 March 2017 DOI: 10.1007/s11192-017-2244-y. Impact Factor: 2.084
  • Squazzoni, F., Bravo, G., and Takács, K. 2013. Does Incentive Provision Increase the Quality of Peer Review? An Experimental Study. Research Policy, 42(1): 287-294. Impact  Factor 2013: 2.598.
  • Számadó, Sz. 2015. Attention-Seeking Displays. PLOS One 10(8): e0135379. doi: 10.1371/journal.pone.0135379 Impact Factor 2015: 3.54.
  • Számadó, Sz., Penn DJ 2015. Why does costly signalling evolve? Challenges with testing the handicap hypothesis. Animal Behaviour 110: 9-12. doi:10.1016/j.anbehav.2015.06.005 Impact Factor 2015: 3.169.
  • Számadó, Sz. and Penn, D.J. 2018. Does the handicap principle explain the evolution of dimorphic ornaments? Animal Behaviour 138: e7-e10. doi.org/10.1016/j.anbehav.2018.01.005 Impact Factor 2.869.
  • Számadó, Sz., Szalai, F. & Scheuring,I. (2016) Deception Undermines the Stability of Cooperation in Games of Indirect Reciprocity. PLOS One doi: 10.1371/journal.pone.0147623 Impact Factor 2015: 3.54.
  • Számadó, Sz. 2017. When honesty and cheating pay off: the evolution of honest and dishonest equilibria in a conventional signalling game. BMC Evolutonary Biology. doi: https://doi.org/10.1186/s12862-017-1112-y Impact Factor: 3.221
  • Takács, K. and Squazzoni, F. 2015. High Standards Enhance Inequality in Idealized Labor Markets. Journal of Artificial Societies and Social Simulation, 18(4), 2, http://jasss.soc.surrey.ac.uk/18/4/2.html. DOI: 10.185642940 Impact Factor 2015: 1.773.
  • Takács, K., Flache, A., and Mäs, M. 2016. Discrepancy and Disliking Do Not Induce Negative Opinion Shifts. PLOS One, 11(6): e0157948. doi:10.1371/journal.pone.0157948. Impact Factor 2015: 3.54.
  • Takács, K., Bravo, G., and Squazzoni, F. 2018. Referrals and Information Flow in Networks Increase Discrimination: A Laboratory Experiment. Social Networks, 54: 254-265. https://doi.org/10.1016/j.socnet.2018.03.005 Impact Factor 2016: 2.462.
  • Vörös, A., Snijders, T.A.B. 2017. Cluster analysis of multiplex networks: Defining composite network measures. Social Networks, 49: 93-112. doi: 10,16/j.socnet.2017.01.002 Impact Factor 2015: 2.784
  • Vukov J. 2014. Accurate Reactions Open Up the Way for More Cooperative Societies. Physical Review E, 90(3): 032802. Impact Factor 2014: 2.288
  • Vukov, Jeromos; Varga, Levente; Allen, Benjamin; Nowak, Martin A. and Szabó, György 2015. Payoff components and their effects in a spatial three-strategy evolutionary social dilemma, Physical Review E 92, 012813. Impact Factor 2015: 2.252.
  • Zachar, I., Szilágyi, A., Számadó, Sz. and Szathmáry, E. 2018a. Farming the mitochondrial ancestor as a model of endosymbiotic establishment by natural selection. Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA, January 30, 201718707; doi.org/10.1073/pnas.1718707115.
  • Zachar, I., Szilágyi, A., Számadó, Sz. and Szathmáry, E. 2018b. Reply to Garg and Martin: The mechanism works. Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA, May 15, 115 (20) E4545-E4546; doi.org/10.1073/pnas.1805021115.

 

Non research topic related articles in international scientific journals with impact factor

  • Hajdu, M., Pápay, B., Szántó, Z., and Tóth, I.J. 2018. Content analysis of corruption coverage: Cross-national differences and commonalities. European Journal of Communication, 33(1): 7-21. doi.org/10.1177/0267323117750673. Impact Factor 2017: 1.408.
  • Hegedűs R, Pári A., Drjenovszky Z., Kónya H. 2014. Twinship as a resource: zygosity- and gender-based comparison of twins' attitudes toward twinship. Twin Research and Human Genetics, 17(5): 376-382. Impact Factor 2014: 2.297.
  • Neulinger, Á., Radó, M. 2017. The impact of household life-cycle stages on subjective well-being: Considering the effect of household expenditures in Hungary. DOI: 10.1111/ijcs.12397 Impact Factor: 1.51
  • Szolnoki A., Vukov J., Perc, M. 2014. From Pairwise to Group Interactions in Games of Cyclic Dominance. Physical Review E, 89(6): 062125. Impact Factor 2014: 2.288
  • Varga L., Vukov J., Szabó Gy. 2014. Self-organizing Patterns in an Evolutionary Rock-Paper-Scissors Game for Stochastic Synchronized Strategy Updates. Physical Review E, 90: 042920. Impact Factor 2014: 2.288

 

Articles in referred scientific journals without impact factor

  • Bodor-Eranus, E., Kónya, H., Letenyei, L. 2016. Structural Holes int he Local Governments’ Tendering Activity Network in a Hungarian Sub-Region. Socio.hu: Space and society: Special issue in English No.4: 177-202. DOI: 10.18030/Socio.hu.2016EN.202
  • Csarkó András, Dunai Szilvia, Kisfalusi Dorottya, Szászik Mónika, Szűcs Melinda 2012. Ungarn – Systemtransformation in Wirtschaft und Politik von 1990 bis 2012. Aktuelle Ostinformationen 44 (3-4): 22-35.
  • Czakó Á., Győri Á., Schmidt L., ifj. Boros I. 2017. Innovatív pedagógiai módszerek a szakmai oktatásban. Socio.hu 2017/2. DOI: 10.18030/socio.hu.2017.2.1
  • Galántai Júlia 2015. Audiovizuális technikák használata az oktatáskutatásban. Új Pedagógiai Szemle. 9-10: pp. 45-53.
  • Galántai J., Pápay B., Kubik B., Szabó M.K. és Takács K. 2018. A pletyka a társas rend szolgálatában. Az informális kommunikáció struktúrájának mélyebb megértéséért a Computational Social Science eszközeivel. Magyar Tudomány, június, megjelenés előtt
  • Gulyás Attila 2016. Subjective Well-being and work - a Brief Review on International Surveys and Results. Intersections. East European Journal of Society and Politics, 2 (1): 74-97
  • Gulyás Attila-Janky Béla 2016. Választójog és intergenerációs igazságosság: Témakeretezés és választói attitűdök. Szociológiai Szemle, 2016/03: 56-77.
  • Habsz Lilla Dorina, Radó Márta. 2018. Ez egy gyönyörű barátság kezdete? Iskolai ellenkultúra hiánya a magyarországi roma tanulók körében. Szociológiai Szemle, megjelenés előtt.
  • Hajdu M, Pápay B, Szántó Z, and Tóth I J. 2018. “A korrupció sajtómegjelenése nemzetközi összehasonlításban.” Magyar Tudomány 179(4): 496–506.
  • Keller Tamás 2016a. Ha a jegyek nem elég jók... Az önértékelés szerepe a
    felsőoktatásba való jelentkezésben. Közgazdasági Szemle, 63(1): 62-78.
  •  Keller, Tamás. 2016b. The Power of Family? Change in Academic Achievement After Breakdown of the Biological Family. Journal of Divorce & Remarriage.
  • Keszi, Roland, Pál, Judit & Papp, Gergő 2014. Cooperation and Exclusion: An Explorative Analysis of Collaborative Networks of Hungarian Disability Organizations. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 5:(1), pp. 111-129.
  • Keszi, Roland; Pál, Judit & Papp, Gergő 2014. Fogyatékosügyi szervezetek együttműködési kapcsolatai Magyarországon: Pillanatfelvétel a nonprofit szektor egyik speciális szegmensének hálózatszerveződési karakterisztikájáról. Gyógypedagógiai Szemle, 42:(1), pp. 9-22.
  • Kisfalusi Dorottya 2013. Kapcsolati és hálózati tőke - Vázlat a társadalmi tőke kettős természetéről. Szociológiai Szemle, 23(3): 84-101.
  • Kisfalusi Dorottya 2016. The quality of inter- and intra-ethnic friendships among Roma and non-Roma students in Hungary. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy  7: (1) 3-26.
  • Kisfalusi D. 2018. Bullies and Victims in Primary Schools: The Associations between Bullying, Victimization, and Students’ Ethnicity and Academic Achievement. Intersections, doi.org/10.17356/ieejsp.v4i1.372.
  • Kisfalusi, Dorottya 2018. Ethnic Classification among Secondary School Teachers and Students in Hungary. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy 9(1): 35-54. DOI: 10.14267/CJSSP.2018.1.02
  • Kisfalusi Dorottya 2018. Az exponenciális random gráf modellek bemutatása: Egy iskolai osztály baráti hálózatának modellezése. Szociológiai Szemle, megjelenés előtt.
  • Kisfalusi D. és Takács K. 2018. A pletyka és a reputáció összefüggései középiskolai osztályközösségekben. Szociológiai Szemle, 28(1): 83-104.
  • Koltai J. 2013. A strukturális egyenletek modellezésének bemutatása egy komplex dizájnú kutatás (ISPJ) adatain keresztül. Szociológiai Szemle 23(2): 31-51.
  • Koltai J. 2013. Nemzeti identitás a különböző földrajzi-nemzetiségi alcsoportok között Pro Minoritate  2013(2): 60-78.
  • Kónya, H. 2015. La emergencia de una red de cooperación entre los miembros de una elite transnacional: los Csangos de Moldavia. Revista Redes, 26(2): 40-69.
  • Kónya, H. 2015. Obesogenic environment?: Personal decisions, and institutional and government responsibility Review of Sociology of the Hungarian Sociological Association 25:(4) 75-81.
  • Kubik, B. Gy. & Pápay, B. 2017. The Boundaries and External Connections of the Hyperlink Network of Hungarian Websites in Romania. Intersections. East European Journal of Society and Politics, 3 (1): 76-95. DOI: 10.17356/ieejsp.v3il.300
  • Lőrincz L. 2014. A magyar középiskolások párválasztási preferenciái: a roma – nem roma heterogenitás hatása. Szociológiai Szemle, 24(2).
  • Mezei Gabriella. 2013. Motivációs stratégiák a nyelvórán. Modern Nyelvoktatás, 19(1-2), 36-50.
  • Neulinger Á., Radó M. 2017. Generációk fogyasztási sajátosságainak bemutatása a családi életciklusok tükrében. Marketing & Menedzsment. 2017. 3. szám
  • Pápay Boróka, and Kubik Bálint. “The Boundaries and External Connections of the Hyperlink Network of Hungarian Websites in Romania.” Intersections: East European Journal Of Society And Politics 3, no. 1 (2017): 76–95.
  • Radó, M., Nagy, B., Király, G. 2015. Work-to-Family Spillover: Gender Differencies in Hungary. Demográfia, Vol. 58. No.5. English Edition, 39-64. DOI: 10.21543/DEE.20.15.2
  • Szvetelszky Zs. 2015. Hálózat nélkül nincs terjedés. 83-86.o. Természet Világa/Természettudományi Közlöny. 146. évf. 2015. 1. különszám: Hálózatkutatás, hálózatelmélet.
  • Szvetelszky Zs. 2017. Közösségi kételyek. Századvég, 84. 2017/2. szám. 27-39.

 

Book chapters

  • Acsády Judit, Néray Bálint, Schmidt Andrea, 2013. Aktív állampolgárság – nemek közötti egyenlőség – szubjektív boldogság - - In: Szász Antónia, Kirzsa Fruzsina (szerk.) - A kultúra rejtelmei - Budapest: L'Harmattan, pp. 219-230. (ISBN:978-963-236-741-5)
  • Bander Katalin, Galántai Júlia Az eredményesség dimenziói és háttértényezői intézményi szemmel Szemerszki Marianna (szerk.) Eredményesség az oktatásban. Dimenziók és megközelítések Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. 162 p. (ISBN:978-963-682-884-4)
  • Bodor-Eranus, Eliza; Pápay, Boróka; & Kubik, Bálint G. 2016. A Scientific Network Analysis of Business Organizations: Research Design and Practices. In: Current Challenges In Social Sciences, 76.
  • Csaba, Zoltán László & Pál, Judit 2013. Az ezerarcú agresszió - Az utálat és az agresszió QAP elemzése egy kelet-magyarországi kisváros középiskoláiban, In: Néray, Bálint & Vörös, András: (szerk.) Behálózott Iskolák: Iskolai hálózatkutatás egy kelet-magyarországi kisvárosban. Budapest: L'Harmattan Kiadó, 13-30. (Széchenyi Füzetek XXI.) (ISBN:978-963-236-717-0)
  • Czibik, Ágnes; Boróka Pápay, Zoltán Szántó, and István János Tóth. 2016. “Computer Assisted Content Analysis of the Print Press Coverarge of Corruption in Hungary,” no. Anticorruption policies revisited Global Trends and European Responses to the Challenge of Corruption: 1–99. http://anticorrp.eu/publications/computer-assisted-content-analysis-of-the-print-press-coverarge-of-corruption-in-hungary/.
  • Czibik, Ágnes; Miklós Hajdu, Boróka Pápay, Zoltán Szántó, and István János Tóth. 2016. “Type of Actors, Objects of Exchange, Type of Original Transactions in the Coverage of Corruption,” no. Anticorruption policies revisited Global Trends and European Responses to the Challenge of Corruption.  1–38. http://anticorrp.eu/publications/type-of-actors-objects-of-exchange-type-of-original-transactions-in-the-coverage-of-corruption/.
  • Galántai Júlia, Szemerszki Marianna A tehetségpontok hálózata Kállai Gabriella (szerk.) Tehetséggondozó Programok Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. 176 p. (ISBN:978-963-682-706-9)
  • Hajdu Miklós, Pápay Boróka, and Tóth István János. 2016. “Case Studies on Corruption Involving Journalists: Hungary,” no. Anticorruption policies revisited Global Trends and European Responses to the Challenge of Corruption, 1–59.
  • Hajdu Miklós, Pápay Boróka, Szántó Zoltán, and Tóth István János. 2016. “Human Assisted Content Analysis of the Print Press Coverage of Corruption in Hungary,” no. Anticorruption policies revisited Global Trends and European Responses to the Challenge of Corruption, 1–27. http://anticorrp.eu/publications/human-assisted-content-analysis-of-the-print-press-coverage-of-corruption-in-hungary/.
  • Havadi, Gergő: Individualist, Traditionalists, Revolutionaires, or Opportunists? The Political and Social Constellations of Jazz in Hungary during 1950s-1960s. In Gertrud Pickhan, Rüdiger Ritter (eds.): Meanings of Jazz in State Socialism. Frankfurt am Main, 2016, Peter Lang
  • Horn D., Keller T. 2015. Hungary: the impact of gender culture. In: Blossfeld H-P, Skopek J., Triventi M., Buchholz S. (szerk.): Gender, education and employment: an international comparison of school-to-work transitions. 416 p. Cheltenham; Northampton: Edward Elgar Publishing, 287-303.
  • Horn, Dániel, Tamás Keller, and Péter Róbert 2016. Early Tracking and Competition – A Recipe for Major Inequalities in Hungary. In: Blossfeld H-P, Skopek J., Triventi M., Buchholz S. (szerk.):  Models of Secondary Education and Social Inequality, 129–47. Cheltenham: Edward Elgar Publishing. doi:10.4337/9781785367267.
  • Keller T. 2014. Megfogyva bár, de törve … Mérsékelten javuló mutatók, súlyosan növekvő politikai polarizáltság a magyar értékrendszerben, változások 2009 és 2013 között. In: Tóth István György, Kolosi Tamás (szerk.): Társadalmi riport 2014. Budapest: TÁRKI. 375-403.
  • Keller T. 2015. Gondolatok a kultúra méréséről és a mérés néhány következményéről. In: Pusztai G, Lukács Á (szerk.): Közösségteremtők: Tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt. Debrecen: Debrecen University Press, 381-395.
  • Keller, Tamás and Péter Róbert. 2016. Inequality in Educational Returns in Hungary. In: F. Bernardi and G. Ballarino (szerk): Education, Occupation and Social Origin A Comparative Analysis of the Transmission of Socio-Economic Inequalities. Cheltenham: Edward Elgar Pub. Pp. 49–63
  • Kisfalusi, Dorottya 2012. Socio-demographic Features, the Cultural and Social Resources of Immigrants and Drivers of Migration. In Lengyel György-Tóth Lilla-Göncz Borbála (eds.): Migrants and the Hungarian Society. Dignity, Justice and Civic Integration. Corvinus University of Budapest, Budapest.
  • Koltai J. 2013. Görög-magyar görbe tükör. In: Fokasz Nikosz (ed.) Identitások határán. Budapest: Új Mandátum Könyvkiadó, 2013. 76-92. ISBN: 9789632870625.
  • Lőrincz László 2014. A verseny és a versenypolitika szerepe a gazdasági növekedés elősegítésében In: Valentiny Pál, Kiss Ferenc László, Nagy Csongor István (szerk.) Verseny és Szabályozás 2013. Budapest: MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet.
  • Mandácskó, E., Panyik, B. 2013. Osztályon belüli népszerűség mérései közötti különbség a dohányzási szokások esetében, In: Juhász Péter (szerk.) Közgazdász diáktudós – Hatékonyság és imázs, pp. 105-120. Budapesti Corvinus Egyetem és Alinea Kiadó, Budapest
  • Mezei, G. (2014). The effect of motivational strategies on self-related aspects of student motivation and second language learning. In M. Magid, & K. Csizér (Eds.), The impact of self-concept on second language learning. Bristol: Multilingual Matters
  • Pápay Boróka. 2017. “Ifjúsági szervezetek pályázati forrásszerzési stratégiái.” In Erdélyi Magyar Civil Évkönyv, edited by Barna Bodó, 259–271. Kolozsvár: Erdélyi Múzeum Egyesület.
  • Righi, S. and Takács, K. 2015. Parallel versus Sequential Update and the Evolution of Cooperation with the Assistance of Emotional Strategies. In: Cordier, S., Ertur, C., Debarsy, N., Lucas, D., Nemo, F., Poisson, G., and Vrain, C. (eds.): Interactions in Complex Systems, Cambridge Scholars Publishing, accepted for publication.
  • Szántó Z. és Takács K. 2012. Analitikus szociológia és hálózatelemzés (Analytical Sociology and Network Analysis). In: Kmetty Z. és Koltai J. (szerk.): Változó képletek, változatos perspektívák. Tanulmánykötet Tardos Róbert 65. születésnapjára. Háttér Kiadó, Budapest, 26-54.
  • Szvetelszky Zs. 2016. A terjedés jellegzetességei: az intraperszonális szinttől a csoportközi transzformációig. In: Balázs Géza - Kovács László - Szőke Viktória (szerk.):  Hálózatkutatás. Hálózatok és (inter)diszciplínák. INTER - Magyar Szemiotikai Társaság, Budapest 212-221.p.
  • Takács, Erzsébet, Vicsek, Lilla & Pál, Judit 2013. Lányok útja a műszaki diplomáig - Középiskolai és felsőoktatási esélyek és nemi különbségek a műszaki pályaválasztás területén. In: Szekeres, Valéria & Krolify Vélemény-és Szervezetkutató Intézet (szerk.) "Ti ezt tényleg komolyan gondoltátok?" : Nők és a műszaki felsőoktatás. Budapest: Óbudai Egyetem, pp. 15-213. (ISBN: 978-615-5018-59-6)
  • Takács K. 2013. A teljesítmény, a népszerűség és az agresszió kapcsolati gyökerei. In: Néray B. és Vörös A. (szerk.): Behálózott iskolák. Iskolai hálózatkutatás egy kelet-magyarországi kisvárosban. Széchenyi Füzetek XXI. L’Harmattan Kiadó, Budapest, 7-12.
  • Takács, K. 2013. InterGroup Conflict, Models of. In: Pashler, H. (ed.): Encyclopedia of the Mind. Sage, 435-437.
  • Takács, K., Squazzoni, F., Bravo, G., and Castellani, M. 2014. Employer Networks, Priming, and Discrimination in Hiring: An Experiment. In: Manzo, G. (ed.): Analytical Sociology: Norms, Actions, and Networks. Wiley & Son, 373-396.

 

Referred conference issues

  • Toth, Balint J. ; Palla, Gergely ; Mones, Enys ; Havadi, Gergo ; Pall, Nora ; Pollner, Peter ; Vicsek, Tamas 2018 Emergence of Leader-Follower Hierarchy Among Players in an On-Line Experiment In: 2018 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (ASONAM)  (2018) pp. 1184-1190. , 7 p. DOI 10.1109/ASONAM.2018.8508278

  • Boros I. Jr., Gulyás, A., Szabó, M.K., and Havadi, G. 2018. Text Network Analysis – A Bag of Words Model, POLTEXT Incubator Workshop, Budapest, Hungary.
  • Gulyás Attila, Galántai Júlia, Szabó Martina Katalin és Szebeni Zea. 2018. A HuTongue spontán beszélt nyelvi korpusz leiratozásának és annotálásának minőségbiztosítási munkálatai. XIV. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia kiadványa. Szeged.
  • Gulyás A., Szabó M. K., Boros I. és Havadi G. 2018. A Rákosi-éra pártjegyzőkönyveinek feldolgozása, elemzése és vizualizációja szövegalapú kapcsolatháló-elemzési módszerekkel. In. Vincze V. (szerk.) XIV. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferenciakötet, Szeged.
  • Gulyás A., Szabó M. K., Boros I. és Havadi G. 2018. Text network analysis and visualization of Hungarian, communist-era political reports, Text2Story 2018 - First Workshop on Narrative Extraction From Text, Grenoble, France. http://ceur-ws.org/Vol-2077/
  • Pápay, Boróka, Balint Gyorgy Kubik, and Júlia Galántai. “Gossip is more than just story telling. Topic modeling and quantitative analysis on a spontaneous speech corpus.” Proceedings of the Text2StoryIR’18 Workshop, Grenoble, France, 26-March- 2018 Vol-2077 (2018): 15–23. http://ceur-ws.org/Vol-2077/paper2.pdf.
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Signed Networks, Triadic Interactions and the Evolution of Cooperation. In: A. Graudenzi, G. Caravagna, G. Mauri, M. Antoniotti (Eds.), Proceedings of the Wivace 2013 Italian Workshop of Artificial Life and Evolutive Computing. EPTCS 130 (2013), pp. 104-107, doi: 10.4204/EPTCS.130.17
  • Righi S. and Carletti T. 2013. Face-to-Face Discussions: Networking or Opinions Exchange?, In Proceedings of the European Conference on Complex Systems 2012, Gilbert T.; Kirkilionis, M.; Nicolis, G. (Eds.), Springer Proceedings in Complexity (2013), XVII, ISBN 978-3-319- 00395-5.
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Triadic Balance and Closure as Drivers of the Evolution of Cooperation, In: Proceedings of the European Social Simulations Association (ESSA) Conference 2014.
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Degree Variance and Emotional Strategies Catalyze Cooperation in Dynamic Signed Networks. In: Proceedings of the European Conference on Modeling and Simulation (ECMS).
  • Righi, S. and Takács, K. 2017. Blind vs. embedded indirect reciprocity and the evolution of cooperation . In: Proceedings of the European Conference on Modeling and Simulations 2017 (ECMS). ISBN: 978-0-9932440-4-9
  • Righi S., Carletti T., Aldashev G. 2012. Behavioral Biases and Informational Inefficiency in an Agent-Based Financial Market, In: Proceedings of European Social Simulation Association Conference (ESSA 2012).
  • Szabó Martina Katalin és Galántai Júlia. 2017. Egy magyar nyelvű spontán beszélt nyelvi korpusz (HuTongue) létrehozásának tapasztalatai. Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesületének Konferenciája.

 

Book reviews in international scientific journals with impact factor

  • Pápay B. 2016. Book Review: Does Altruism Exist?: Culture, Genes and the Welfare of Others. Frontiers in Psychology. 7:1614. DOI: 10.3389/fpsyg.2016.01614. Impact Factor 2016: 2.463
  • Righi S. 2013. Review of Decoding Complexity: Uncovering patterns in Economic Networks (Springer Theses), Journal of Artificial Societies and Social Simulations, 16(4). Impact Factor 2013: 0.531.
  • Takács K. 2013. Positive Linking: How Networks Can Revolutionise the World by Ormerod, Paul. Journal of Artificial Societies and Social Simulation, 16(2), <http://jasss.soc.surrey.ac.uk/16/2/reviews/5.html> Impact Factor 2013: 0.531.
  • Takács, K. 2015. Social Dynamics by Skyrms, Brian. Journal of Artificial Societies and Social Simulation, 18(1), <http://jasss.soc.surrey.ac.uk/18/1/reviews/5.html> Impact Factor 2014: 0.941.

 

Book reviews in international scientific journals without impact factor

  • Boldvai-Pethes Laura 2016. The end of representative politics by Simon Tormey (2015, Cambridge, John Wiley & Sons, Polity Press) Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 7(1) 131-134. DOI: 10.14267/CJSSP.2016.01.10
  • Havelda Anikó 2017. Gypsy Economy: Romani Livelihoods and Notions of Worth in the 21st Century by Micol Brazzabeni, Manuela Ivone Cunha and Martin Fotta editors (2016, New York, Berghahn Books) Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 8(2) 135-140. DOI: 10.14267/ISSN.2062-087X
  • Radó, M., Bari, D., Fehér, K., Duráczky, B., Horzsa G. 2016. Distant love by Ulrich Beck and Elisabeth Beck-Gernsheim (2013, Cambridge, Polity press) Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 7(1) 125-130. DOI: 10.14267/CJSSP.2016.01.09

 

Book reviews in Hungarian

  • Kisfalusi, Dorottya (2012): A piacok morális korlátai (The Moral Limits of Markets). Esély 2012/2: 115-119.
  • Kónya H. 2015. Romapasztoráció - vagy pasztoráló romák? Iskolakultúra 3: 129-131. Tar Éva (2014, szerk.): Rashajok, papok, szer-zetesek. Istenes emberek a cigányok között. Jézus Társasága Magyarországi Rendtartománya, Budapest könyvének recenziója.
  • Mezei, G. (2012). Hogyan válik Magyarországon a közjószág közrosszá? Adalékok a kapcsolati tőke irodalmához. Sik Endre: A kapcsolati tőke szociológiája. socio.hu

 

Working papers published abroad

  • Biondi Y. and Righi S. 2015. Inequality, Mobility and the Financial Accumulation Process: A Computational Economic Analysis, Department of Economics ”Marco Biagi” Working Paper 58/2015, University of Modena and Reggio Emilia. ISSN: 2281-440X
  • Biondi Y., Righi S. (2015), Much ado about making money: The impact of disclosure, News and Rumors over the Formation of Security Market Prices over Time , 75/2015, Department of Economics Marco Biagi Working Paper Series, University of Modena and Reggio Emilia. ISSN: 2281-440X
  • Bravo, G., Squazzoni, F., and Takács, K. 2012. Intermediaries in Trust: An Experimental Study on Incentives and Norms. Collegio Carlo Alberto „Notebooks” Working Paper series, No. 240. Torino. http://www.carloalberto.org/assets/working-papers/no.240.pdf
  • Carroni E. and Righi S. 2015. Pricing in Social Networks under Limited Information, Working Paper 15/03, University of Namur.
  • Carroni E., Ferrari L., Righi S. 2017. Privacy and Persuasion: are we getting the best deal? DSEI Working Paper, University of Firenze, WP 19/2017.
  • Codeluppi F., Pancotto F., Righi S. 2017. Reflexivity reduces pro-sociality but only among strategic subjects. 2017/106, Department of Economics Marco Biagi Working Paper Series, University of Modena and Reggio Emilia
  • Chroł, Bartosz and Bojanowski, Michał 2015. Link Prediction for Co-authorship Network. University of Warsaw Working Paper.
  • Keller T. and Neidhöfer, G. 2015. Who Dares, Wins? A sibling analysis of tertiary education transition in Germany. In.: SOEPpapers on Multidisciplinary Panel Data Research at DIW Berlin, Research Paper Nr.: 713.
  • Righi S. 2012. Campaign Spending and Rents in a Probabilistic Voting Model, Working Paper, Namur.
  • Righi S. 2015: Campaign Spending and Rents in a Probabilistic Voting Model, 73/2015, Department of Economics Marco Biagi Working Paper Series, University of Modena and Reggio Emilia.
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Emotional Strategies as Catalysts of Cooperation in Signed Networks. SSRN Working Paper. http://ssrn.com/abstract=2376801
  • Righi, S. and Takács K. 2014. Parallel versus Sequential Update and the Evolution of Cooperation with the Assistance of Emotional Strategies. SSRN Working Paper. http://ssrn.com/abstract=2381458
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Degree Variance and Emotional Strategies Catalyze Cooperation in Dynamic Signed Networks. SSRN Working Paper. http://ssrn.com/abstract=2428697
  • Righi, S. and Takács, K. 2014. Emotional Strategies as Catalysts of Cooperation in Signed Networks. arXiv:1401.1996 [physics.soc-ph] http://arxiv.org/pdf/1401.1996.pdf
  • Számadó, Sz., Czegel, D., and Zachar, I. 2018. One problem, too many solutions: How costly is honest signalling of need? BiorXiv, doi: https://doi.org/10.1101/240440
  • Takács, K.; Flache, A., and Mäs, M. 2014. Is there negative social influence? Disentangling effects of dissimilarity and disliking on opinion shifts. arXiv:1406.0900 [physics.soc-ph] http://arxiv.org/abs/1406.0900
  • Takács, K., Flache, A., and Mäs, M. 2014. Is there negative social influence? Disentangling effects of dissimilarity and disliking on opinion shifts. SSRN Working Paper. http://ssrn.com/abstract=2445649

 

Referred working papers published in Hungary

  • Czibik, Ágnes; Boróka Pápay, Zoltán Szántó, and István János Tóth. 2017. “Computer Assisted Content Analysis of the Print Press Coverarge of Corruption in Hungary.” In Media and Corruption in Hungary (2004-2013): Working Papers, edited by Zoltán Szántó and István János Tóth, 1–99. Budapest: Corvinus University of Budapest, Institute of Sociology and Social Policy, Corruption Research Centre.
  • Czibik, Ágnes; Miklós Hajdu, Boróka Pápay, Zoltán Szántó, and István János Tóth. 2017. “Type of Actors, Objects of Exchange, Type of Original Transactions in the Coverage of Corruption.” In Media and Corruption in Hungary (2004-2013): Working Papers, edited by Zoltán Szántó and István János Tóth, 129–66. Budapest: Corvinus University of Budapest, Institute of Sociology and Social Policy, Corruption Research Centre.
  • Drávucz F., Szabó M.K. 2017. A beszélői szujektivitás vizsgálata szentiment- és emóciókorpuszokon. Nyelvtudományi Intézet. Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2017. XI. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. ISBN 978-963-9074-70-5
  • Hajdu, Miklós; Boróka Pápay, Zoltán Szántó, and István János Tóth. 2017. “Human Assisted Content Analysis of the Print Press Coverage of Corruption in Hungary.” In Media and Corruption in Hungary (2004-2013): Working Papers, edited by Zoltán Szántó and István János Tóth, 101–27. Budapest: Corvinus University of Budapest, Institute of Sociology and Social Policy, Corruption Research Centre.
  • Keller T. 2015. Sticky assessments – the impact of teachers’ grading standard on pupils’ school performance. Budapest Working Papers ont he Labour Market; BWP – 2015/5
  • Keller T. 2015. The power of family? The change in academic achievement after breakdown of the biological family. Budapest Working Papers on the Labour Market; BWP – 2015/4 http://www.econ.core.hu/file/download/bwp/bwp1504.pdf
  • Keller T. 2015. Talented but unaware? An analysis of the role of self-assessment in educational transition. Budapest Working Papers on the Labour Market; BWP – 2014/9 http://www.econ.core.hu/file/download/bwp/bwp1409.pdf
  • Lőrincz L. 2015. Inter-Ethnic Dating Preferences of Roma and Non-Roma Secondary School Students. Budapest Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Discussion Paper MT-DP 2015/15.
  • Lőrincz, L.; Koltai, J.; Győr, A., and Takács, K. 2017. Collapse of an Online Social Network: The Blame on Social Capital. Discussion Papers, Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, MT-DP -2017/8. http://econ.core.hu/file/download/mtdp/MTDP1708.pdf
  • Pápay Boróka, Hajdu Miklós, and Tóth István János. 2017. “Case Studies on Corruption Involving Journalists: Hungary.” In Media and Corruption in Hungary (2004-2013): Working Papers, edited by Zoltán Szántó and István János Tóth, 167–226. Budapest: Corvinus University of Budapest, Institute of Sociology and Social Policy, Corruption Research Centre.
  • Szabó M.K., Lázár B., Nyíri Zs., Morvay G. 2017. A negatív emotív elemek vizsgálata a nemek közötti nyelvhasználati különbségek szempontjából. Nyelvtudományi Intézet. Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2017. XI. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. ISBN 978-963-9074-70-5
  • Szabó M.K., Nyíri Zs., Lázár B. 2017. Negatív emotív szemantikai tartalmú fokozó elemek vizsgálata az angol-orosz és orosz-angol fordítás tükrében. Nyelvtudományi Intézet. Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2017. XI. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. ISBN 978-963-9074-70-5

 

 

Defended Ph.D theses

  • Boda, Zsófia (2016) Friendship Based on Race or Race Based on Friendship? The Co-Evolution of Friendships, Negative Ties and Ethnic Perceptions in Hungarian School Classes. University of Oxford, Nuffield College.
  • Kisfalusi, Dorottya (2016) Interethnic Relations among Roma and Non-Roma Students in Hungary. Roma és nem roma tanulók interetnikus kapcsolatai. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016022
  • Pál, Judit (2016) Status and Negative Ties: A Longitudinal Network Study among Adolescents = Státusz és negatív kapcsolatok: Egy longitudinális hálózatelemzés középiskolások körében. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016010
  • Vörös, András (2016) The Emergence of Multiple Status Systems in Adolescent Communities: A multiplex network theory of group formation. University of Oxford, Nuffield College

 

Data sources made openly available