Padtárskutatás

Ki, ki mellett üljön az osztályban, hogy a diákok iskolai teljesítménye a lehető legjobb legyen?
Ezzel a kérdéssel akár naponta szembesülnek tanárok százai a legtöbb oktatási rendszerben. Érdekes módon még sincsen olyan tudományos kutatás, amely ennek a kérdésnek rigorózus módszertannal utánajárt volna. Tény ugyanakkor, hogy a tanárok alkalmaznak ültetési rendet az iskolákban. Céljuk főként az, hogy a diákokat fegyelmezzék, illetve az osztályon belül kezeljék a diákok látási és hallási problémáit. De vajon ez az ültetési rend hogyan befolyásolja a diákok iskolai teljesítményét? Vajon segíti-e ez az ültetési rend a diákok együttműködését, vagy inkább azt váltja ki, hogy a különböző nemű, tanulmányi eredményű, etnikumú diákok elkülönülnek egymástól az osztályon belül? Meglepő módon a jelenlegi tudományos ismereteink alapján nagyon kevés választ tudunk adni ezekre a kérdésekre. Ez a kutatási projekt tehát ezeknek a kérdéseknek jár utána, rigorózus, kísérleti módszertannal, amely lehetővé teszi az oksági jellegű következtetéseket.
A kutatás vezetője: Keller Tamás

A kutatáshoz kapcsolódó letölthető dokumentumok (PDF):

-  Felkérés tudományos kutatásban való részvételre (iskolák részére)

- Szándéknyilatkozat

- Klebelsbeg Központ támogató állásfoglalása

- Etchical Approval Decision